CERITA pasal DUIT  

Posted by Mohd Norsham

Erhm..entry kali ni nak citer skit la pasal DUIT. Kebetulan aku baru je dapat DUIT elaun program yang terkumpul 3 bulan lepas. Ade la skit2 dalam RM600++. Lama gak la aku tunggu DUIT ni masuk dalam account aku. Semalam dapt panggilan dari bos, dia cakap DUIT dah masuk. Terus aku check account. Yea yea...dah masuk!


Tapi, tak leh nak enjoy la sangat kan. Sebab DUIT elaun ni banyak nak guna. banyak perkara aku nak settlekan dengan DUIT yang tak seberapa nie kan. Mari tengok ape agaknya aku nak buat dengan DUIT elaun yang baru masuk ni ek. Antaranya :


  1. Bayar bill maxis (phone + broadband) = RM 145.90
  2. Upgrade DDR RAM laptop aku ni 1GB = RM 150.00
  3. Tourney Bowling ( 7 & 14 Feb) = RM 120.00
  4. Prepaid celcom = RM 50.00
Tu je kot aku badget guna untuk DUIT elaun yang aku dapat. Semuanya dalam RM 470.00 . Wah, banyaknye nak kena guna, balance lebih kurang RM 200.00 ++ maybe nak biar je dalam account. Kot2 nanti nak kuar shopping ke, tengok movie ke. Erhm, bila la lagi ak masuk elaun seterusnya. kena tunggu lagi sebulan la. Awal mac baru masuk next elaun. Aduh!!. Lamanya nak tunggu. Harap2 masuk la banyak skit. HEHEHE.

p/s: Jangan biarkan DUIT menguasai diri anda, Lebih baik anda yang menguasai DUIT itu.


This entry was posted on Tuesday, February 3, 2009 at 1:52 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment