Ceria Selalu  

Posted by Mohd Norsham in

Salam Sejahtera ke atas rakan2 sekalian..

Ape khabar rakan2 semua hari ni. Harap2 dalam keadaan yang baik serta luar biasa. Buat ape hari ni. Duk umah je ke? Pegi keje ke? Kuar jalan2 ke? Ape pon yang anda lakukan pastikan dalam keadaan ceria. Orang kata, "ceria-ceria selalu, ceria itu membawa bahagia" Hidup didunia ni kena la ceria selalu. Ingat! CERIA.

Cuba bayangkan klu kita hidup dalam keadaan yang muram, x ceria dan banyak masalah. Mesti hidup x bahagia kan. Asyik2 kena pikir masalah, masalah dan masalah. Memang la masalah tu tak dapat nak di elakkan. Semua akan bermasalah. Tapi kita ada kudrat utk atasi masalah tu kan. So atasi la seperti orang bijak mengatasinya. Ha, sebut pasal ceria ni, aku nak tanya la kat korang. Ape yang korang rasa bila korang ceria? ha.... jawab2...

Bila aku dalam keadaan ceria, aku akan rasa tenang, heppy, seronok, bahagia dan macam2 lagi perasaan positive yang menjelma. Nape perlu ceria ek. Ceria ni pengubat kepada duka lara. Tak mau la kan, hari2 kita berduka. memang la kadang2 ada masalah. Tapi cuba ceriakan diri anda, sambil2 memikirkan cara penyelesaian masalah itu. tapi ingat, jangan HIPOKRIT dengan ceria. hehehe..

++Sejauh mana kita berjalan, setinggi mana kita mendaki, sedalam mana kita menyelam, jika keceriaan yang kira bawak, mesti kebahagian yang kita temui. Oleh itu, ceria-ceria la selalu.

This entry was posted on Sunday, May 25, 2008 at 10:27 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment