Cinta dan Harapan  

Posted by Mohd Norsham in , , ,

Petang ni aku nak kongsi ngan korang tentang lirik lagu yang bertajuk "Cinta dan Harapan",nyanyi kumpulan nasyid Firdaus. Sebut pasal cinta dan harapan ni, aku nak tanya korang la kan, korang pernah bercinta? Pernah ada harapan dalam percintaan korang tue? Mesti pernah kan. Sama ada harapan tu dikecapi dengan bahagia atau pon harapan tu, tinggal harapan je. Ape2 pon mari kita hayati bait-bait lagu ini. (Actually ade kena mengena ngan hidup aku)

Cinta & Harapan - by fridaus

Kelmarin hanya tinggal kenangan
Bersama peristiwa semalam
Adakah hari ini yang ku tempuh

Kan bersinar untuk hari esok


Benarlah apa yang telah dikata

Penantian itu satu penyiksaan

Kepastian membunuh kerisauan

Ketabahan mendamai keresahan


Dalam dada ada bara cinta yang menyala
Dalam cinta ada kita berdua

Tiada siapa bisa mengungkai rindu di jiwa

Dengan iman dapat kita membendungnya


Hanya kudrat Tuhan

Yang bisa menyatukan

Dan bisa meleraikan

Cinta sesama insan


Rahmat kasih sayang

Yang amat diharapkan
Untuk kita abadikan

Kasih di alam cinta bahagia


**Nak kongsi skit lagi perkara menarik tentang anggota kumpulan "Firdaus" ni. Bleh tak? Bleh la ye. Yang Ismandi Wasli tu (ops,En ismandi la), dia ni lect aku (ajar HRM).Yang Fairuz tu plak (ops, En Fairuz) , dia ni felo kolej aku (sempoi), time susah mesti cari dia punya. Yang Tarmidi (En Midi) ni plak, petang2 selalu main bola tampar ngan geng2 aku. Neway, diorang semua ni peramah + best + baik (bukan bodek ok). Ok my Bro (Firdaus) u all memang rowk la. Keep it up a good work 4 ur next album (maybe aku jadi penyanyi jemputan kot! hahaha).

This entry was posted on Thursday, May 8, 2008 at 3:40 PM and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment