Selamat Hari Ibu ......Mak & Atok  

Posted by Mohd Norsham in ,

"Hari ni merupakan hari ibu se-Malaysia dan dikesempatan ini abg nak ucapkan Selamat Hari Ibu kepada mak iaitu insan yang abg sangat2 sayang. Sayang abg tidak berbelah bagi, hanya pada mak jer. Semasa abg manaip ni, sayu sebak mengiringi perasaan abg, apa tak nya, teringat plak kat Mak yang kat umah tue. Ni la dikatakan pengorbanan tika berjauhan kan mak. Rindunya kat Mak !!."

"Mesti mak tengah duk rehat2 skang nie kan, harap2 mak dalam keadaan sihat dan sentiasa berada dibawah lindungan ALLAH. Skang ni dah 24 tahun mak membela & menjaga abg kan. Mak adalah ibu yang terbaik di dalam dunia ini. Walaupon abg ni anak yang nakal, jahat, tak dengar kata dan suka buat masalah, mak tetap sabar dan
sabar dengan kerenah abg kan. Abg nak minta maaf kat mak, abg taw banyak salah silap & dosa abg terhadap mak."
Sekali lagi, Abg nak ucapkan "Selamat Hari Ibu" kepada Mak.
<----Ini lah Mak aku yang paling aku sayang :

Puan Azizah Bt Omar

Berumur 50 tahun (lahir tahun 1985)

Berasal dari Utan Aji, Perlis

Bekerja sebagai pegawai polis (Jbtn Tatatertib & Kebajikan)


Dikesempatan ini juga, aku nak ucapkan selamat hari ibu kepada atok aku yang berada di Perlis. Atok aku ni adalah merupakan Ibu kepada Mak aku la. Klu kat perlis, nenek depa panggil atok, datuk plak depa panggil tok wan. Aku sayang kat atok aku nie, dulu masa kecik2, atok jaga aku semasa mak aku pergi kursus polis. Aku la cucu yang paling disayangi oleh atok aku. hehe. sayang Atok. selamat hari ibu ya atok. Terima kasih kat atok juga sebab melahirkan seorang anak yang menjadi ibu kepada aku. Ni la gambar atok kesayangan aku tu.
Hajjah Jam Bt Ismail

Berumur 80 ++ tahun (tak ingat la)

Menetap di Utan Aji , Perlis.

Bagi aku, tiada kasih sayang yang paling berharga dari kasih sayang seorang Ibu, jadi janganlah kita mensia-siakan kasih sayang seorang Ibu. Kerana syurga itu ada terletak dibawak kaki seorang ibu! Aku sentiasa berdoa agar Mak dan Atok sentiasa sihat selalu dan berada dibawah lindungan ALLAH. Aku berjanji akan jadi anak yang paling baik di dunia ini, aku akan balas jasa2 mak aku, aku akan menyayangi mak aku sebagaimana mak menyayangi aku.

Akhir kata ......." SELAMAT HARI IBU".....SAYANG MAK DAN ATOK!!

**klu kat umah, mak & bapak akan panggil aku "Abang". Panggilan ni dah lekat dari kecik lagi. Sebabnya aku adalah anak sulong. Adek2 aku pon panggil "Abang" gak. Tapi kadang2 tue, mak ngan bapak akan panggil aku "sham" je. Hehehe..




This entry was posted on Sunday, May 11, 2008 at 8:41 PM and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment